بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای


خیلی جالبه که برای تمام مشاغل دنیا قوانین کاری و حمایتی خاصی در نظر گرفته شده ولی برای «خانه داری»!!!!

میشه گفت فقط عنوان یک شغل را داره ولی بدون هیچ حمایتی...

همه خانم های خانه دار با تمام وجود این اعتقاد را دارند که مثل یه مرد و حتی بیشتر از اون ، بهترین سرمایه شون یعنی عمرشون و سلامتیشون رو دارند هزینه می کنند ، اون هم بدون دریافت کوچکترین حقوق و دستمزدی ، بدون هیچ چشم داشتی ؟!

یه موضوع واسه خانم های خانه دار خیلی اهمیت داره و اون این هستش که... 

بتونه در آینده از نظر مالی مستقل باشه ،

آینده مالی خودش رو تضمین کنه ،

بازنشستگی مادام العمر داشته باشه ،

یه سرمایه مناسب داشته باشه تا اگه بهش نیاز پیدا کرد بتونه ازش استفاده کنه .

یه نقطه قوت خیلی خیلی بزرگ اینجا وجود داره و اون اینکه همه خانم های خانه دار یه مهارت خاص دارند بنام پس انداز کردن ، حالا این پس انداز به هر اندازه ای که میخواد باشه. مهم اینه که تموم خانم های خانه دار توی این کار حرفه ای هستند.

اینجاست که باید گفت:

آیا میدونی که با پس انداز کردن میتونی آینده مالی خودت رو تامین کنی!!!

آیا میدونی میتونی هر زمان که خواستی از منبع این پس اندازت استفاده کنی و وام بگیری ، اون هم بدون ضامن و تشریفات بانکی!!!

آیا میدونی اگه حادثه ای اتفاق بیافته نیازی نیست پس اندازت رو هزینه کنی!!!

آیا میدونی حتی اگه یه بانوی خانه دار ازکارافتاده بشه پس اندازش ادامه پیدا میکنه!!!

آیا میدونی اگه یه بانوی خانه دار در اثر حادثه ای ازکارافتاده بشه علاوه بر اینکه پس اندازش ادامه پیدا می کنه ، یه سرمایه بزرگ همون لحظه بهش پرداخت میشه!!!

آیا میدونی بعد از یه مدت میتونی مادام العمر بازنشستگی دریافت کنی!!!

و در نهایت میدونی اگه همه این مزایا رو باهم جمع کنی میشه «بیمه بانوان خانه دار بیمه نوین» .

فقط کافیه پس انداز کردن رو شروع کنی ، مهم نیست کم یا زیاد ، با هر مبلغی که میتونی شروع کن.

راه اینکار هم خیلی ساده هستش.


فقط کافیه با ما تماس بگیری تا برای داشتن یه بیمه نامه عالی برنامه ریزی کنی و مشاوره بگیری.

این مشاوره کاملاً رایگان هستش حتی اگه نخوای بیمه بشی !!!


سوالات متداول

1- مدت بیمه نامه چند سال می باشد

مدت بیمه نامه به انتخاب فرد و از 5 تا 30 سال بوده ، که البته پیشنهاد می گردد با توجه به ماهیت پس اندازی این بیمه نامه و جهت حفظ ارزش سرمایه گذاری مدت های بالاتر انتخاب گردد.


2- افراد از چه سنی می توانند تحت پوشش بیمه تشکیل سرمایه و بازنشستگی قرار گیرند؟

این بیمه نامه بگونه ای طراحی گردیده که افراد از سن 18 سالگی قادر به تهیه آن باشند.


3- آیا می توان حق بیمه بازنشستگی بانوان خانه دار را به صورت اقساط نیز پرداخت نمود؟

بله. به منظور رفاه بیمه گذاران در پرداخت حق بیمه ها ، حق بیمه ها را علاوه بر روش سالیانه می توان به روش های «6 ماهه» ، «3 ماهه» و یا «ماهیانه» نیز پرداخت نمود 


4- آیا می توان مبلغی را به صورت یکجا(بعنوان پیش پرداخت) در ابتدای بیمه نامه  پرداخت نمود و سپس مبلغی را نیز به صورت اقساط پرداخت نمود ؟

بله. برخی از افراد پس انداز هایی نزد  خود دارند که تمایل دارند این مبالغ را به صورت یکجا در بیمه نامه بازنشستگی سپرده کنند و مبلغی را نیز به صورت اقساطی پرداخت نمایند که بیمه نوین این امکان را برای این افراد فراهم نموده است.


5- نحوه محاسبه سود این سرمایه گذاری چگونه خواهد بود و آیا این سود تضمین شده است ؟

طبق آیین نامه  بیمه های زندگی( مصوبات شورای عالی بیمه ) که کلیه شرکت های بیمه مکلف به رعایت آن می باشند. سود تضمین شده در 2 سال اول قرارداد 16 درصد و 2 سال بعد 13 درصد و در مدت باقیمانده 10 درصد تضمین خواهد گردید.



6- آیا در بیمه نامه بازنشستگی بانوان خانه دار فقط سود تضمینی پرداخت خواهد شد؟

با توجه به اینکه شرکت های بیمه از پس انداز های بیمه بازنشستگی ، سرمایه گذاری های گوناگونی را ( مسکن، بانک ، بورس و ...) انجام می دهند، هر ساله مبلغی با عنوان سود مشارکت در منافع برای بیمه گذاران خود محاسبه می نمایند که در کل ، به جمع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع ، «سود قطعی» گفته می شود.


سود قطعی بیمه نوین طی سنوات گذشته


7- پشتوانه و ضمانت اجرایی این بیمه نامه چیست؟

طبق ماده 37 و 62 قانون بیمه ، گردش مالی کلیه شرکت های بیمه تحت نظر بیمه مرکزی بوده و طبق ماده 44 ، 50 درصد حق بیمه دریافتی از بیمه گذاران بیمه های عمر به بیمه مرکزی پرداخت و در ازای آن بیمه مرکزی تعهد مینماید که در صورت لغو پروانه بیمه گری یا ورشکستگی ، کلیه مطالبات بیمه گذاران را جبران نماید که این اصل یکی از اصول هشتگانه بیمه بوده که «اصل اتکائی» نامیده می شود.


8- بانک یا بیمه ، مسئله این است؟!

همواره سوال پیش می آید که سرمایه گذاری در بانک بهتر است یا بیمه های عمر که اجازه بدهید این موضوع از چند وجه بررسی کنیم:

وجه اول- سود سرمایه گذاری

این سوال وجود دارد که بانک ها سود بیشتری را برای سپرده های خود نسبت به شرکت های بیمه اعلام می نمایند که در پاسخ باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت های بیمه نیز میزانی از سرمایه های تشکیل شده از منبع بیمه های عمر را در بانک سپرده می کنند(طبق آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه) ، پس اگر در سیستم بانکی سود بالایی پرداخت گردد متعاقباً این سود نسیب شرکت های بیمه و در نهایت نسیب بیمه گذاران بیمه عمر خواهد گردید. علاوه بر آن در بانک ها طولانی ترین مدت قرارداد 5 ساله بوده ، پس نهایت تضمین سود سپرده در بانک ها 5 سال می باشد و نه بیشتر. در صورتیکه در بیمه ، تضمین تا پایان مدت قرارداد وجود دارد که این موضوع امنیت بالای سرمایه گذاری را به همراه خواهد داشت.

وجه دوم- معافیت های مالیاتی

طبق ماده 136 مالیات مستقیم: وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف موسسات بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود از پرداخت مالیات معاف است.

طبق ماده 137: حق بیمه های پرداختی هر شخص حقیقی به موسسات بیمه بابت بیمه نامه عمر و بیمه های درمانی از درآمد مشمول مالیات مودی کسر خواهد شد.

طبق ماده 24 قانون مالیات بر ارث: وجوه بازنشستگی و وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه مرکزی از قبیل «بیمه عمر» ، خسارت فوت و همجنین دیه و مانند آنها  که حسب مورد بصورت یکجا و یا مستمری به ورثه متوفی پرداخت می گردد از مالیات معاف می باشند.

وجه سوم- پوشش بیمه ای

در بیمه های عمر با پرداخت اولین قسط حق بیمه (به هر صورت که باشد) ، پوشش های بیمه ای برقرار خواهد گردید و در صورت وقوع خسارت ، کلیه سرمایه تحت پوشش به ذینفع بیمه نامه پرداخت خواهد گردید که در سپرده گذاری در بانک ها چنین مزیتی وجود ندارد.

لازم به ذکر است متخصصین اقتصادی با بررسی عوامل بسیاری در سرمایه گذاری بانک و بیمه ، به سپرده گذاری در بیمه های زندگی(عمر) امتیاز 68 و به سپرده گذاری در بانک امتیاز 34 را داده اند.


9- آیا می توان در طول مدت بیمه نامه  از سرمایه تشکیل شده استفاده نمود؟

بله. بیمه گذاران می توانند بعد از گذشت 2 سال  ، معادل 90 درصد سرمایه تشکیل شده (شامل سود تضمینی بعلاوه سود مشارکت) در بیمه نامه را بعنوان «وام» دریافت نماید. 


10- با توجه به آثار ناشی از تورم بر سرمایه گذاری ها ، چه راهکاری برای حفظ ارزش سرمایه تشکیل شده وجود دارد؟

یکی از مزایای این بیمه نامه منعطف بودن آن میباشد ، بدین صورت که این امکان وجود دارد در زمان صدور بیمه نامه ، بیمه گذاران درصدی (ضریبی) را به عنوان ضریب رشد پوشش های بیمه ای و یا مبالغ پس اندازی مشخص نمایند. در این حالت بطور مثال اگر  ضریب رشد را 15 درصد انتخاب نماییم ، پوشش های بیمه ای و یا مبالغ پس انداز ، بدون نیاز به مراجعه به شرکت بیمه به صورت خودکار هر ساله به میزان 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش می یابد. در این حالت میزان سرمایه تشکیل شده به صورت چشمگیری افزایش می یابد و می تواند به خوبی نگرانی های ناشی از آثار تورم را رفع نماید. لازم به ذکر است این ضرایب افزایش از صفر تا 25 درصد قابل انتخاب بوده و در طول مدت بیمه نام نیز قابلیت کاهش یا افزایش را دارند.


11- آیا سرمایه تشکیل شده در این بیمه نامه و یا سرمایه پوشش های بیمه ای پرداخت شده به ذینفع ، مشمول مالیات می شود؟

همانگونه که قبلا نیز اشاره گردید:

 طبق قانون 136 مالیات مستقیم : وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف موسسات بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود از پرداخت مالیات معاف است.

طبق ماده 137 : حق بیمه پرداختی هر شخص حقیقی به موسسات بیمه بابت بیمه نامه عمر و بیمه های درمانی از درآمد مشمول مالیات مودی کسر خواهد شد.

طبق ماده 24 قانون مالیات بر ارث : وجوه بازنشستگی و وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه مرکزی از قبیل بیمه عمر ، خسارت فوت و همجنین دیه و مانند آنها  که حسب مورد بصورت یکجا و یا مستمری به ورثه متوفی پرداخت می گردد از مالیات معاف می باشند.


 12-فرد با تهیه این بیمه نامه از چه پوشش های بیمه ای دیگری بهره مند خواهد شد؟

بیمه شدگان در بیمه بازنشستگی دارای پوشش های متنوعی بوده که به اختصار آنها را توضیح می دهیم:

الف) پوشش سرمایه تامین خانواده در صورت فوت طبیعی: در صورت فوت بیمه شده تا سقفر 35 برابر حق بیمه پرداختی وی در سال بعنوان سرمایه فوت به استفاده کنندگان (ذینفع بیمه نامه) پرداخت می گردد.

ب) پوشش سرمایه تامین خانواده در صورت فوت حوادث : در صورت فوت بیمه شده در اثر حادثه تا سقف 175 برابر حق بیمه پرداختی وی در سال بعنوان سرمایه فوت بر اثر حادثه به استفاده کنندگان(ذینفعان بیمه نامه) پرداخت خواهد گردید.

ج) پوشش ازکارافتادگی به هر علت: در صورت ازکارافتادگی بیمه شده مبالغ حق بیمه سالهای آتی فرد توسط بیمه نوین پرداخت خواهد گردید و در واقع شخص از پرداخت حق بیمه های آتی معاف خواهد گردید. و در نهایت بدون هرگونه کم و کاستی سرمایه و یا بازنشستگی بیمه شده پرداخت خواهد گردید.

د) سرمایه ازکارافتادگی بعلت حادثه: در صورت ازکارافتادگی در اثر حادثه بیمه شده علاوه بر برقراری پوشش معافیت (بند ب) معادل 140 برابرحق بیمه پرداختی در سال توسط بیمه گذار بعنوان سرمایه ازکارافتادگی به وی پرداخت خواهد گردید.

هـ) پوشش پرداخت هزینه های درمان حوادث: در صورت بروز حوادث و تحمیل هزینه های بیمارستانی به بیمه شده ، هزینه های وی تا سقف 20 میلیون تومان در سال پرداخت خواهد گردید.

و) پوشش کمک هزینه بیماری های خاص: در صورت ابتلاء بیمه شده به این بیماری ها بدون نیاز به ارایه فاکتور از سوی وی کل سرمایه کمک هزینه بیماری های خاص به وی پرداخت خواهد گردید.

این بیماری ها شامل: سکته قلبی ، سکته مغزی ، پیوند کبد ،پیوند کلیه ، پیوند ریه ، پیوند قلب ، پیوند  مغز استخوان ، سرطان و جراحی عروق قلب میباشد.


شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با واحد مشاوره بیمه های عمر تماس حاصل نمائید
همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند
دریافت مشاوره کاملا رایگان می باشد

شماره تماس 950 25 950 - 031
کارشناس پاسخگوی شما: سرکار خانم قادری