بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

بیمه عمـر در ایران به وسیله نمایندگی یک شرکت بیمه خارجی به نام ویکتوریا در سال 1314 آغاز شد. این نمایندگی بعد از یک سال فعالیت منحل شد و پورتفوی خود را که شامل 150 بیمه نامه بود به شرکت سهامی بیمه ایران که آن زمان تازه تاسیس شده بود ، واگذار کرد.


اولین بیمه نامه عمری که توسط این نمایندگی مزبور صادر شد، از نوع مختلط پس انداز و متعلق به یک تاجر تبریزی به نام جبار صالح نیا بود. سرمایه آن به مبلغ 600 لیره انگلیسی در انقضای مدت به بیمه گذار پرداخت شد.

شرکت بیمه ایران از سال 1315 به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی، بیمه عمر را به بازار ارائه کرد و با تاسیس سایر شرکت های بیمه ایرانی توسط بخش خصوصی بعد از سال 1332 شمسی فروش انواع بیمه های عمر از رشد قابل توجهی برخوردار شد.


 در آن سال ها شرکت های خصوصی نقش مهمی در معرفی و گسترش این گونه بیمه نامه ها در بازار بر عهده داشتند.

شرکت های بیمه ایران، آریا، ملی، آسیا، البرز، امید، ساختمان و کار، حافظ، تهران، دانا و توانا در قبل از انقلاب در زمینه بیمه های عمر فعال بودند، در این بین شرکت بیمه توانا که یک شرکت بیمه ایرانی آمرایکایی تخصصی در زمینه بیمه های عمر بود، بهترین عملکرد را بین شرکت های خصوصی داشت.

 بعد از انقلاب، تمامی شرکت های خصوصی، ملی اعلام گردید و در سال 1360 با هم ادغام و پرتفوی عمر شرکت های بیمه ملی شده نیز به شرکت بیمه آسیا منتقل شد.


در دهه 60 بیمه های مختلط به شرط فوت و حیات که جنبه پس اندازی داشتند دچار مشکلات فقهی شد و شرایط اقتصادی ناشی از جنگ نیز مزید بر علت شده و موجب توقف فروش این گونه بیمه نامه ها را فراهم ساخت. پس از رفع مشکلات، از سال 1373 دوباره این نوع بیمه نامه با عنوان بیمه عمر و پس انداز، وارد بازار شد و بیمه آسیا اولین بیمه نامه از این دست را بعد از انقلاب به فروش رساند.


با تاسیس شرکت های خصوصی در اوایل دهه 80 ، این نوع بیمه ها با توجه به نیاز جامعه بروز رسانی گردید که دارای پوشش های متنوع و انعطاف پذیری مناسبی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت . این نوع بیمه نامه هم اکنون از سوی اغلب شرکت های بیمه با عناوین مختلفی همچون بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه جامع زندگی، عمر و تشکیل سرمایه، ارمغان زندگی و ... در بازار عرضه می شود.


شرکت بیمه نوین(سهامی عام) بعنوان هجدهمین شرمت بیمه در تاریخ 1384/10/20 مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی ج.ا.ا دریافت نمود

موسسین شرکت متشکل از سه گروه بزرگ بانکی و مالی (بانک اقتصاد نوین و شرکت های وابسته) ، صنعتی (شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکتهای وابسته) و ساختمانی (شرکت سرمایه گذاری ساختمانی ایران و شرکت های وابسته ، شرکت بین المللی استراتوس و شرکت های وابسته) می باشند.


بیمه نوین بعنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت بیمه همزمان با شروع فعالیت خود ، با نیازسنجی دقیق آحاد مردم ایران اقدام به ارائه بیمه های عمر بصورت تخصصی در دو گروه بیمه تامین آتیه فرزندان و بیمه تشکیل سرمایه و بازنشستگی نمود که این طرح ها با وجود مزایای ویژه و کاملا تخصصی با استقبال بسیاری از سوی جامعه روبرو گردید.


از آنجا که عدم فراگیر شدن این نوع بیمه ها در جامعه تا کنون بدلیل فقدان اطلاع رسانی مناسب از سوی شرکت های بیمه می باشد ، گروه تخصصی بیمه های زندگی با بکارگیری کارشناسان و مشاورین کارآزموده اقدام به معرفی و ارائه تخصصی این محصول نموده ، بگونه ای که ارائه این مشاوره در راستای دستیابی به بهترین انتخاب فراخور شرایط هر شخص می باشد.