بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

بیمه‌نامه‌های مسؤلیت
بیمه‌های مسئولیت از جمله رشته‌های بیمه‌ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌های یکدیگر و تأمین امنیت حرفه‌ای مشاغل و فعالیت‌ها تأثیرگذار است. 
اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه‌گذار است اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعال خود کسب خواهد نمود. 
با توجه به مسئولیت‌های بیشماری که هر یک از ما در قبال سایر موارد جامعه داریم می‌توان تعداد بسیار متنوعی از بیمه‌های مسئولیت را برشمرد اما با توجه به میزان استقبال مردم از انواع نسبتاَ محدود این نوع بیمه و عدم آشنایی با گونه‌های دیگر آن شرکت‌های بیمه نیز بطور معمول تعداد اندکی از این پوشش‌ها را به مردم می‌فروشند. 

انواع پوشش‌های معمول بیمه‌های مسئولیت
بیمه مسئولیت حمل و نقل
بیمه مسئولیت کافرما در قبال کارکنان 
بیمه مسئولیت سازمان‌های دولتی و غیردولتی
بیمه مسئولیت‌های عمومی
بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و فروشندگان محصول
بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان 
بیمه مسئولیت مدیران مسئول بیمارستان‌ها
بیمه مسئولیت حرفه‌ای پرستاران و پیراپزشکان 
بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین
بیمه مسئولیت جامع
بیمه اعتباری تسهیلات بانک‌ها و قراردادهای فروش اقساطی
بیمه مسئولیت شکارچیان و محیط بانان
بیمه رایانه

    بیمه مسئولیت‌های عمومی 
    در این بیمه‌نامه مسئولیت صاحبان اماکن مختلف اعم از منزل، اماکن ورزشی، هتل‌ها و اماکن اقامتی و غیره می‌توانند مسئولیت خود را در قبال حوادث منجر به وارد أوردن آسیب به افراد ثالث که مشخص و شناخته شده نیستند اما در لحظه حادثه در معرض بوجود آمده در محل مورد بیمه قرار گرفته‌اند تحت پوشش قرار می‌گیرد تا چنانچه در لحظه حادثه فردی در مجاورت محل حادثه قرار گرفته و به وی زیان وارد شود تحت حمایت شرکت بیمه باشد. 


    انواع رایج این بیمه عبارتند از:


    - بیمه مسئولیت ناشی از آتش‌سوزی 
    این بیمه‌نامه، مسئولیت بیمه‌گذار را در قبال خسارات جانی و مالی ناشی از انفجار و آتش‌سوزی و ترکیدگی لوله آب به همسایگان و مراجعه کنندگان به محل مورد بیمه وارد آید را پوشش می‌دهد که در واقع مکمل بیمه‌نامه آتش‌سوزی است. همچنین هزینه‌های نجات و جلوگیری از توسعه خسارت نیز قابل پرداخت خواهد بود. 

    - بیمه مسئولیت مدیران واحدهای اقامتی (هتل‌ها و مسافرخانه‌ها) 
    براساس این طرح بیمه‌ای خسارات جانی و مالی مسافرین در اثر حوادث در طول مدت اقامت در هتل یا مسافرخانه بیمه می‌گردد. 
    در ضمن چنانچه واحد اقامتی دارای امکاناتی نظیر استخر، مجموعه ورزشی، پارکینگ و غیره باشد خسارات جانی و مالی وارد به استفاده کنندگان جبران خواهد شد. 


    - بیمه مسئولیت مدیران اماکن ورزشی 

    چنانچه افراد در زمان حضور و استفاده از امکانات ورزشی و یا انجام تمرینات و مسابقات دچار حادثه منجر به صدمات جسمانی شوند و مدیریت مجموعه طبق قوانین مسئول جبران خسارت وارده شناخته شود. بیمه‌گر خسارت را جبران می‌نماید 

    این پوشش بیمه‌ای شامل تماشاچیان نیز می‌شود. 


    - بیمه مسئولیت مدیر پارکینگ 

    در این بیمه‌نامه خسارت وارد به خودروهای پارک شده در پارکنیگ ناشی از خطرات آتش‌سوزی، سرقت کلی، سقوط اجسام روی خودرو، شکست شیشه و ... تحت پوشش قرار می‌گیرد همچنین خسارات جانی اشخاص ثالث که وارد محوطه پارکینگ می‌گردند و دچار حادثه می‌شوند جبران می‌گردد. 


    - بیمه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی 

    انچه امروزه در جریان تخریب بناهای قدیمی و احداث ساختمان‌های جدید کرارا‌ً شاهد آن هستیم خسارات جانی و مالی است که در جریان اجرای کار ساختمانی به اشخاص ثالث وارد می‌آید برای تأمین بیمه‌ای حوادث ناگوار یاد شده بیمه‌نامه مسئوولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی ارائه می‌گردد. بدین معنی که چنانچه در جریان عملیات ساختمانی شامل تخریب، گودبرداری، خاکبرداری، پی کنی و کلیه مراحل احداث بنا، جدید، خسارات جانی و مالی به همسایگان، ساختمان‌های مجاور و سایر اشخاص ثالث و اموالن عمومی مانند خطوط انتقال نیرو و ... وارد آید جبران می‌گردد. 


    بیمه مسئولیت حمل و نقل 
    - بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل زمینی (داخلی) 
    در این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی شرکت‌های حمل و نقل زمینی داخلی (بنگاه‌های حمل و نقل داخلی) در برابر صاحبان کالا مطابق قانون تجارت و شرایط برنامه‌های صادره تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند. 

    بیمه مسئولیت متصدیان حمل ونقل هوایی و بیمه مسئولیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی براساس شرایط بارنامه‌های فیاتا وی.ام.ار 

    این بیمه مسئولیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را در برابر صاحبان کالا یا ذوی الحقوق آنان بر اساس شرایط بارنامه‌های و مذکور و مقررات حاکم بر آنها تحت پوشش قرار می‌دهد. 


    - بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان 

    این بیمه‌نامه خسارت‌های بدنی ناشی از غفلت یا سهل انگاری کارفرما را که برای کارکنان وی در حین کار بوجود می‌آید تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد. خسارت‌های مشمول بیمه 

    شامل هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو، جبران غرامت روزانه ایام بیکاری و مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از کارفرما است. بیمه نوین اخذ بیمه‌نامه یاد شده را برای تمامی کارفرمایان مشمول قانون کار لازم و ضروری می‌داند. 


    بیمه اعتباری تسهیلات بانک‌ها و قراردادهای فروش اقساطی 

    براساس این طرح تسهیلات بانک‌ها و مطالبات شرکت‌هایی که کالا و محصولات خود را بصورت اقساطی به فروش می‌رسانند در برابر خطر عدم وصول مطالبات تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند. 

    تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شرکت‌هایی که براساس قرارداد فروش تنظیمی، عملیات فروش‌های اعتباری انجام می‌دهند بتوانند برای اطمینان از وصول مطالبات و تضمین سرمایه خود از پوشش بیمه‌ای یاد شده استفاده نمایند.