بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه نوین روز سه‌شنبه 13 خرداد ماه 1393 با حضور بیش از 88 درصد از سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بازرس قانونی برگزار شد.
به گزارش روابط‌ عمومی شرکت بیمه نوین در این مجمع آقایان حسن معتمدی به عنوان رئیس جلسه، محمد بدیعی جاریانی و مسعود اژیه‌ به عنوان ناظرین و غلامعلی غلامی نیز به عنوان منشی انتخاب شدند.
در ابتدای مجمع غلامعلی غلامی؛ مدیرعامل بیمه نوین گزارش هیات مدیره خطاب به مجمع عمومی عادی سالانه برای سال مالی منتهی به 92.12.29 را ارایه نمود.
غلامی همچنین علاوه بر ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد مالی شرکت در سال 1392، به تشریح عملکرد فنی شرکت و مقایسه آن با عملکرد بازار در سال 1392 پرداخت.
وی عنوان کرد: با توجه به برنامه شرکت پیش‌بینی شده بود که ترکیب پرتفوی شرکت به نحوی اصلاح گردد که سهم رشته ثالث تا سال 1395 به میانگین سهم بازار نزدیک شود. از این رو در سال 1392 سهم رشته ثالث در شرکت معادل 43 درصد از کل پرتفوی گردید که در حدود سهم این رشته در بازار است و با توجه به سهم 54 درصدی این رشته در سال 1391، خوشبختانه بخش قابل ملاحظه‌ای از هدف این برنامه محقق گردید.
غلامی خاطر‌نشان ساخت: با عنایت به این نکته که بر اساس برنامه یاد شده رشته بیمه عمر به عنوان رشته استراتژیک شرکت تعریف شده است، سهم این رشته نیز در سال 1392 به بیش از 16 درصد افزایش یافت در حالی که در سال قبل از آن رقمی معادل 10 درصد پرتفو را به خود اختصاص داده بود.
مدیرعامل بیمه نوین افزود: خوشبختانه در سایر رشته‌ها جز ثالث، شرکت دارای رشد قابل قبولی بوده است و رشد 63 درصدی رشته بیمه‌های زندگی و در رشته‌های مسئولیت، آتش‌سوزی و باربری نیز به ترتیب رشد 33 درصدی، 30 درصدی و 29 درصدی صورت پذیرفته است. 
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارتقای 20 واحدی شرکت در حوزه توانگری مالی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد شرکت در سال گذشته اشاره نمود و گفت: علی رغم ارتقای صورت گرفته در حوزه توانگری متأسفانه به دلیل سرمایه کم شرکت هنوز به سطح یک توانگری مالی نرسیده‌ایم، از این رو افزایش سرمایه شرکت ضروری خواهد بود.
در این مجمع میزان و نحوه تقسیم سود عملکرد سال مالی 1392 مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت تقسیم 600 ریال سود به ازای هر سهم به تصویب رسید و مقرر شد از اواخر شهریور ماه سال جاری سود سهامداران حقیقی پرداخت ‌شود.
همچنین مؤسسه حسابرسی و مالی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی شرکت و مؤسسه حسابرسی نماگر حساب به عنوان بازرس علی‌البدل برای یک سال انتخاب شدند.
روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه‌ کثیر‌الانتشار انتخاب شد.