بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

«تنها ۱۰ درصد از کارگران که در حوادث کار طی سال ۹۲ جان خود را از دست داده‌اند تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند که این موضوع نشان دهنده بیمه نبودن ۹۰ درصد از کارگران حادثه دیده است.»

به گزارش ریسک نیوز،یک مقام مسئول در گفت‌و‌گو با ایلنا با اعلام این خبر تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از کارگران که در حوادث کار طی سال ۹۲ جان خود را از دست داده‌اند تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند که این موضوع نشان دهنده بیمه نبودن ۹۰ درصد از کارگران حادثه دیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته حدود هزار نفر از کارگران ساختمانی دچار ضایعه نخاعی شده‌اند که این آمار رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری رقم قابل توجهی را بابت بیمه کارگران ساختمانی از کارفرما‌ها دریافت می‌کنند که این حق بیمه یا در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرد و یا آنکه پس از دخل و تصرف شهرداری‌ها به سازمان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران ساختمانی گفت: سازمان تامین اجتماعی در بخش نظارت بر کارگاه ها برای اجرای بیمه اجباری ضعیف عمل می کند و گاه مشاهده شده است که حتی پس از دریافت حق بیمه کارگران ساختمانی اقدام به بیمه کارگران نمی‌کند.