
به گزارش ریسک نیوز،ابراهیم کاردگر در گفتوگو با نقدینه با اشاره به نبود نظارت مطلوب بر شبکه فروش و توزیع اعلام کرد: چندی پیش بیمه مرکزی آماری را مبنیبر میزان پروندههای ساختگی و درصد خسارت پرداخت شده به آنها منتشر کرد که حجم و رقم آن بسیار قابل تامل و تاثر بود. وی ادامه داد: در آمار منتشر شده، خسارتهای پرداخت شده به پروندههای جعلی معادل 10 درصد برآورد شده است.
کاردگر منافذ صنعت بیمه را در شبکه فروش و مراکز مرتبط دانست و تاکید کرد: سودجویان از صنعت بیمه با اشخاصی در شبکه فروش یا مراکز مرتبطی همچون اورژانس، پزشکی قانونی و ... ارتباط دارند و میتوانند به خوبی از این موقعیتها برای ساخت پروندههای جعلی سوءاستفاده کنند.وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت مطلوب و کارآمد بر عملکرد شبکه فروش و توزیع، نمیتوان این اشخاص و گروهها را شناسایی کرد. به همین منظور است که نمیتوان با این باندها برخورد قضایی مناسبی داشت.
مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد: بیمههای مرتبط با اتومبیل (شخص ثالث و بدنه) بیشترین آمار را از نظر تعداد در پروندههای جعلی به خود اختصاص دادهاند.