بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد که تاکنون ۳ مجوز برای تاسیس دفتر ارتباطی بیمه برای خارجی ها از سوی بیمه مرکزی صادر شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از نقدینه رحیم مصدق با بیان این که خارجی ها برای فعالیت در زمینه بیمه در ایران مشکلی ندارند، گفت: در حال حاضر دفاتر ارتباطی بیمه ای کشورهای انگلیس، فرانسه و سوئیس در ایران مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که بیمه مرکزی از ورود سرمایه گذاران خارجی حمایت و استقبال می کند، خاطر نشان کرد: وجود شرکت های بیمه ای خارجی در کشور باعث افزایش رقابت و کارائی شرکت های بیمه ای و افزایش رضایتمندی جامعه و بیمه گذاران می شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی امکان فعالیت اشخاص خارجی در صنعت بیمه از چند طریق پیش بینی شده که یک روش سهامدار بودن اشخاص خارجی است، اضافه کرد: اشخاص خارجی می توانند با موافقت بیمه مرکزی تا ۲۰ درصد سهام یک شرکت بیمه و با موافقت بیمه مرکزی و تایید شورای عالی بیمه و تصویب هیات وزیران تا ۴۹ درصد از سهام یک شرکت بیمه را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در مناطق آزاد تجاری محدودیتی از لحاظ درصد سهامداری افراد خارجی در شرکت‌های بیمه وجود ندارد و یک شخص خارجی می تواند تا ۱۰۰ درصد سهام یک شرکت بیمه را در مناطق آزاد داشته باشند.

مصدق همچنین  گفت: شرکت‌های بیمه خارجی می توانند در ایران براساس ضوابط و مقررات موجود شعبه یا نمایندگی تاسیس کنند و براساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنجم مشارکت شرکت های بیمه ایرانی و خارجی با اولویت بخش غیر دولتی به منظور ایجاد شرکت بیمه بازرگانی در ایران و جذب سرمایه های خارجی توسط بیمه های داخلی در زمینه تاسیس و فعالیت شعب خارجی منطبق بر قوانین اصل ۴۴ مجاز است.

وی در باره چگونگی فعالیت شرکت های بیمه داخلی در کشور های دیگر گفت: فعالیت شرکت های بیمه داخلی در کشورهای دیگر تابع مقررات آن کشور بوده و در صورتی که کشور مقصد مجوز فعالیت بیمه های ایرانی را صادر کند، شرکت های بیمه می توانند در آن کشور ها به فعالیت بپردازند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین افزود: اکنون شرکت‌های بیمه داخلی در کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، بحرین و امارات دارای نمایندگی هستند و به فعالیت می پردازند.