بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه روز گذشته گشایش یافت. در این نمایشگاه اخبار مهمی مانند حذف کاغذ از معاملات در بورس و خروج اقتصاد کشور از وضعیت رکود اعلام شد. علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه سطح بازار مالی در کشور ما ارتقا پیدا کرده است، افزود: ترویج فرهنگ پاسخگویی به مخاطبان و ارائه جدیدترین دستاوردهای مالی و پولی، از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه است. 
وی همچنین از افتتاح مرکز، میانی امضای دیجیتال خبر داد و گفت: این نخستین مرکز میانی است که مجوز آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و یکی از اهداف آن این است که سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط جهان به بازار سرمایه دسترسی داشته باشند. 

ولی‌ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی به استفاده از منابع ارزان قیمت و سهل الوصول بانکی به جای استفاده از منابع بازار سرمایه به‌شدت رو آوردند، افزود: اتفاقاتی در طول سال‌های اخیر افتاد که نظام بانکی کشور را به‌شدت سرکوب کرد و نه تنها به رشد اقتصادی نینجامید، بلکه بی‌انضباطی مالی و تورم را به ارمغان آورد. 
وی با اشاره به پرداخت 236 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظام بانکی طی سال گذشته، تاکید کرد که از این رقم فقط 54 درصد بابت سرمایه در گردش پرداخت شده است و تنها یکی از نتایج تزریق بی‌رویه پول از طریق نظام بانکی، افزایش مطالبات معوق بود. 
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با اعلام رسیدن تورم نقطه به نقطه از 45 درصد به 17 درصد در دولت یازدهم، افزود: ساختار اقتصادی وابسته به نفت، تحریم و سیاست‌های ناکارآمد در 8 سال گذشته، وضعیت اقتصاد کشور را در شرایط بدی قرار داده بود اما با سیاست‌های جدی دولت در حوزه خارجی، خروج از وضعیت رکود در حال تحقق است.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند با کاهش ریسک بازار، به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و رونق تولید کمک کند، ادامه داد: هم‌اکنون افزایش سرمایه بانک‌ها در اولویت دولت است. همچنین دولت تلاش دارد بدهی خود به نظام بانکی را به‌طور کامل تسویه کند که البته این روند ممکن است دو تا سه سال طول بکشد. 
طیب نیا همچنین به برنامه دولت برای فراهم کردن شرایط تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: مذاکرات جدی با وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است تا با ایجاد صندوق پروژه، تامین مالی طرح‌های تسهیل شود. 
وی افزود: با جهش اقتصادی و قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در عرصه‌ اقتصاد داریم می‌توانیم رشد اقتصادی بالاتر از هشت درصد را به سادگی در ایران امکانپذیر کنیم. 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نیز به عنوان آخرین سخنران افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه امروز مسئولیت مهم و سنگینی بر عهده این سه نهاد مالی است، افزود: دولت و مردم انتظارات فراوانی از این مجموعه دارند و دولت در نظر دارد با همکاری مدیران این مراکز، دست به اقدامات جدی و تمهیدات مهمی برای عبور از چالش‌های پیش‌رو بزند. 
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای دولت الکترونیک را مهیا کنیم، گفت: ما باید هم‌اکنون سامانه‌های گمرک، مالیات، سیستم بانکی و بورس را به هم وصل کنیم.