بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مسعود علیاری یکی از برنامه های اصلی در سطح کشور را صدور کارت الکترونیکی بیمه عنوان کرد و گفت: با این اقدام کلیه دفترچه های درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی جمع آوری میشود.

به گزارش ریسک نیوز،از موج ،مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه 8هزارو 700 نفر در استان از طریق‌اینترنتی بیمه شده‌اند گفت : 55 درصد از بیمه شدگان رمز اینترنتی دریافت کرده اند .


مسعود علیاری یکی از برنامه های اصلی در سطح کشور را صدور کارت الکترونیکی بیمه عنوان کرد و گفت: با این اقدام کلیه دفترچه های درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی جمع آوری میشود.


علیاری با اشاره به اینکه 13 هزار بیمه شده مشاغل آزاد و اختیاری از مرداد ماه قادر خواند بود که به صورت اینترنتی حق بیمه خود را پرداخت کنند گفت :بمنظور انعقاد قرار داد مشاغل خانگی انجام معاینات برای بیمه شدگان حذف شده است .


وی گفت: استان زنجان با دارا بودن 8 شبکه دائم و 5 شبکه اقماری ویک کارگزاری بیش از 50 درصد کل جمعیت استان و 80 درصد جمعیت شهری را تحت پوشش تامین اجتماعی دارد .


علیاری اضافه کرد : تامین‌اجتماعی استان 1.4 درصد از شعب دائم ، 1.8 از شعب اقماری ، 7 درصد از کارگزاری کشور و 1.3 درصد از جمعیت تحت پوشش را به خود اختصاص داده است .


وی از افزایش 6 درصدی بیمه‌شدگان طی سال گذشته خبرداد وگفت : جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قریب به 529 هزارو 460 نفر می باشد .


علیاری یادآور شد: تعداد مقرری بگیران بیمه‌بیکاری استان در سال 92 با 2 درصد کاهش نسبت به سال قبل مواجه بود .


وی اضافه کرد : بیش از 10.5 درصداز جمعیت بیکار استان جزء مقرری‌بگیران‌تامین‌اجتماعی محسوب می شوند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است .


مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت : طی سال گذشته 284 هزارو 242 فقره دفترچه درمانی برای بیمه شدگان صادر شده است . علیاری با تاکید بر اینکه با رشد سریع مستمری بگیران نسبت به بیمه شدگان مواجهیم گفت : در فاصله های سالهای 54 تا 56 ، 29 نفر بیمه شده ویک نفر مستمر بگیر بودند که امروزه این رقم به 6.5 نفر رسیده است .


وی اظهار داشت : 4 هزار نفر بیمه بیکاری می گیرند که این افراد 36 میلیارد تومان هزینه در بردارد.
علیاری افزود : 15 هزار نفر از کارگران ساختمانی و21 هزار نفر در قالب بیمه قالیبافان تحت پوشش
بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.


وی بابیان اینکه 952 نفراز زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بیمه تامین اجنماعی اند گفت : یک هزارو435 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیز بیمه شده ی تامین اجتماعی اند.


علیاری با اشاره به اینکه با پرداخت حق بیمه 4 درصد مازاد ، بیمه خبرنگاران نیز مشمول بیمه مشاغل سخت وزیان اور می شود گفت : متاسفانه بیمه خبرنگاران ونویسندگان به دلیل اینکه خویش فرما محسوب می شود شامل این قانون نمی شود.


این مقام مسئول تاکید کرد: با اصلاح وبازنگری این قانون خبرنگارانی که خویش فرما هستند نیز مشمول بیمه مشاغل سخت وزیان آور خواهند شد.