بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مدیر عامل بانک ملی تصریح کرد: در صورتیکه شزایط نسبی صنعت بیمه بهبود یابد بانک ملی در راستای تاسیس بیمه اقدام خواهد کرد./بیمه های اعتباری به شکل گروهی قابل اجراست اما به صورت انفرادی در هیج جای دنیا رواج ندارد.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالناصر همتی ، مدیر عامل بانک ملی ایران ، طی نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار "ریسک نیوز" در خصوص برنامه های بانک ملی در ارایه خدمات بیمه ای به مشتریان در راستای پیاده ساری بانکداری شرکتی و تحقق پیوند بانکداری  و بیمه گری عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از بانک ها شرکت های بیمه دارند ولی بانک ملی تا کنون به این حوزه وارد نشده است .

وی افزود: بانک ملی در حال حاضر به صورت غیر مستقیم 40 درصد سهام بیمه نوین را در اختیار دارد .

همتی تصریح کرد: بانک ملی در نظر داشت یک شرکت بیمه تاسیس کند ولی از آنجا که وضعیت صنعت بیمه در شرایط نامطلوبی بسر می برد فعلا از انجام این کار صرف نظر شده است.

مدیر عامل بانک ملی تصریح کرد: در صورتیکه شزایط نسبی صنعت بیمه بهبود یابد بانک ملی در راستای تاسیس بیمه اقدام خواهد کرد.

بیمه های اعتباری به صورت انفرادی عملیاتی نیست

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ایجاد پیوند بین بانک ها و بیمه ها از طریق بیمه های اعتباری عنوان کرد: در زمان مدیریت در بیمه مرکزی ، من مخالف پیاده سازی این گونه بیمه ها به صورت روش  فعلی آن بودم و معتقدم که شکل اجرای بیمه های اعتباری باید اصلاح شود .

همتی تصریح کرد: بیمه های اعتباری به شکل گروهی قابل اجراست اما به صورت انفرادی در هیج جای دنیا رواج ندارد.

وی با بیان اینکه  بیمه های اعتباری به صورت انفرادی خطرناک است و در نهایت منجر به فساد مالی می گردد ، عنوان کرد: بسیاری از پرونده های فساد های مالی اوایل دهه هشتاد با صدور بیمه نامه های اعتباری به صورت انفرادی کلید خورد.

همتی تصریح کرد: این نوع پوشش بیمه ای برای وام های انفرادی عملیاتی نیست ، اما برای وام های گروهی و یا خرید کالاهای گروهی قابل اجراست.