بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مدیرعامل بیمه نوین: تلاش و هدف گذاری ما حرکت به سمت فعالیت های تخصصی از سوی شعب به عنوان یک بنگاه اقتصادی مستقل اس

نخستین گردهمایی سراسری سرپرستان مناطق و رؤسای شعب در سال 94 با حضور غلامعلی غلامی؛ مدیرعامل، نصراله طهماسبی؛ عضو هیئت مدیره و معاونین، رؤسای مناطق و شعب با هدف بررسی عملکرد شرکت در سال 93 و تبیین اهداف و نحوه دستیابی به آن در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه نوین، غلامعلی غلامی؛ مدیرعامل با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت هم اندیشی در چنین نشست هایی گفت: خوشبختانه شرکت تجربه چندین دوره برگزاری این گردهمایی را به صورت شش ماهه دارد که در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که باید از ظرفیت تجربیات این چند ساله بهره مند شویم چرا که هدف مشترک ما حرکت در مسیر رشد و تعالی شرکت است. 
وی تصریح کرد: معمولاً نشست های ابتدای سال را برای تبیین برنامه و بودجه پیش بینی شده و هم اندیشی جهت چگونگی تحقق ارقام پیش بینی شده در بودجه و همچنین طرح خواسته های شعب و مدیران ستادی در همین راستا برگزار می شود و نشست دوم که در پایان شهریور ماه صورت می گیرد به بررسی و ارزیابی عملکرد شش ماهه و پیدا کردن فرصت برای بهبود مشکلات احتمالی برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مدیرعامل شرکت اعتقاد بسیاری به الگوها و نظام های روشمند در جهت ارزیابی رشد عملکرد و نتایج یک سازمان دارم چرا که اطمینان دارم این الگوها زمینه ای بسیار مناسب برای شناخت و درک نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن خواهد بود و بستر موفقیت نهادینه شرکت در گرو برخورداری از این شناخت و ارزیابی است. 

غلامی با اشاره به لزوم مشارکت در تمام سطوح شرکت تصریح کرد: با توجه به اهمیت قابلیت اجرا و پیاده سازی برنامه های اجرایی شرکت از جمله بودجه ابلاغی به شعب بسیار ضروری است که رؤسای شعب در مراحل تهیه آن مشارکت داشته باشند چرا که درک و شناخت آنها از مسائل و ظرفیت های موجود در استان ها در اجرای این برنامه ها بسیار حایز اهمیت است. 
مدیرعامل بیمه نوین ضمن تأکید به اهمیت حرفه ای شدن عملکرد شعب تأکید کرد: دغدغه ما در شعب تنها افزایش در میزان فروش نیست، تلاش و هدف گذاری ما حرکت به سمت فعالیت های تخصصی از سوی شعب به عنوان یک بنگاه اقتصادی مستقل است. شعب به عنوان یک سیستم هوشمند باید توانایی مدیریت پرتفوی و ریسک خود را داشته باشند و با درک موقعیت خود در بازار منطقه خود تلاش کنند هم خود و هم شبکه فروش خود را به سطح حرفه ای تری ارتقا دهند.
وی افزود: تجربه نشان داده که ماه های ابتدای سال به عنوان دوران طلایی برای کسب پرتفوی و سهم فروش در شرکت است که تأثیر بسیار بالایی نیز بر صورت های مالی کل سال خواهد داشت و بر خلاف ماه های پایانی سال بخش عمده ای از حق بیمه صادره به عنوان درآمد ثبت خواهد گردید و بخش کمتری از آن برای اخذ ذخیره پذیرفته خواهد شد. پس شبکه فروش و مسائل آنها باید دغدغه اصلی مدیران و رؤسای شرکت باشد و این مهم توجه و برنامه ریزی و دقت نظر مدیران ستادی و همکاری دلسوزانه رؤسای شعب را می طلبد. 

غلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه راهبردی شرکت اشاره کرد و گفت: در این برنامه اهداف و چشم اندازی تا سال 98 برای شرکت با تمام جزئیات یک برنامه استراتژیک شامل چندین پروژه و برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف تعیین شده در نظر گرفته شده است و از نقاط قوت این سند تدوین آن توسط افرادی از تمام سطوح شرکت و محصول بررسی و شناسایی خواسته ها، توانمندی ها و انتظارات موجود در شرکت است. 
وی درخصوص لزوم اجرای این برنامه در شرکت تأکید نمود: اهداف، شاخص ها و پروژه ها در این برنامه طراحی شده و باید برای اجرای آن نیز خوشبین و همدل باشیم. شرکت در زمان موجود بیش از هر چیزی نیازمند تلاش بیشتر و همفکری و دلسوزی و مسئولیت پذیری مضاعف است.
رقابت غیرحرفه ای و غیراصولی برخی شرکت ها برای به دست آوردن زیان 
مدیرعامل شرکت در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد برخی شرکت ها در بازار صنعت بیمه در مقایسه با نگرش موجود در شرکت بیمه نوین خاطر نشان کرد: زمانی که بحث افزایش نرخ دیه و انتقاد شرکت ها به حق بیمه مصوب مطرح بود، ارائه تخفیفات ثالث توسط برخی شرکت ها بارها نه تنها باعث آسیب زدن به شرکت های بیمه شد بلکه موضع بیمه مرکزی و صنعت بیمه را هم تحت الشعاع قرار داد، با این عنوان که چطور می شود برای جذب بیشتر در یک رشته زیان ده این گونه نرخ شکنی و رقابت ناسالم کرد.
وی در این خصوص ادامه داد: باید قبول کرد که رقابت در این بازار بسیار بالاست و روز به روز هم شدید تر می شود اما نباید فراموش کرد رقابت در بازار دارای اصولی است که متأسفانه گاهی برخی شرکت ها برای به دست آوردن زیان هم حاضر به نرخ شکنی و رقابت ناسالم می شوند. خوشبختانه ما شرکتی هستیم که طبق اصول خود حتی برای کسب سود و سهم بیشتر در بازار حاضر نیستیم اصول و ارزش های حرفه ای و اخلاقی را نادیده بگیریم. استراتژی ما کنترل اثر سهم این رشته در پرتفوی کل بود، چرا که توازن پرتفوی مناسب با کسب سود متداوم و نه کسب سود مقطعی به عنوان شاخص موفقیت برای ما درک می شود. 

همزمان با این گردهمایی از مریم مطوف و ابوالقاسم قنبری رؤسای شعب قم و ساری به عنوان شعب برتر در رشته بیمه های عمر و سرمایه گذاری در سال 93 از سوی غلامعلی غلامی؛ مدیرعامل، نصراله طهماسبی؛ عضو هیئت مدیره و ناهید عباسی؛ معاون فنی شرکت تقدیر شد. همچنین شعب قم به ریاست مریم مطوف، اجرایی مرکزی به ریاست بهزاد حسنی قاین، اردبیل به ریاست حسین میکائیل وند، بندرعباس به ریاست سید علیرضا حسینی و متعاقباً در ماه های پایانی سال رسول امیدی، ساری به ریاست ابوالقاسم قنبری، سبزوار به ریاست جواد صنعتی و یزد به ریاست سعید صمدی پناه نیز به دلیل عملکرد مناسب در دستیابی به تولید بیش از بودجه سال 93 خود معرفی و با اهدای لوح تقدیر مورد تشویق قرار گرفتند.
برگزاری کارگروه های اداری و مالی، فنی، امورشعب، حقوقی و انفورماتیک با حضور معاونین، مدیران ستادی و رؤسای مناطق و شعب جهت بررسی مسائل و دغدغه های موجود برگزار و نتایج آن در پایان همایش طرح و مورد جمع بندی قرار گرفت.