بیمه نوین

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مرکز تخصصی خدمات بیمه ای

مشاورصندوق‌بیمه‌اجتماعی‌روستاییان‌و‌عشایر‌گفت:براساس‌تصمیم‌هیئت مدیره صندوق بیمه‌اجتماعی روستایی و عشایری قرار است در حقوق تیرماه مستمری‌بگیران روستایی افزایش ۲۵ درصدی اعمال شود.

به گزارش ریسک نیوز،احمد شیرزادی در حاشیه مراسم معارفه مدیربیمه‌اجتماعی روستایی و عشایری اردبیل در گفت‌وگو بافارس در اردبیل، اظهار داشت: این افزایش 25 درصدی در حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق اعمال شده و می‌توانند رقم آن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار سرپرست خانوار از جامعه عشایری و روستایی از مزایای این صندوق استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این تعداد جمعیت تحت پوشش می‌توانند مشمول تعهدات و مزایای صندوق باشند.

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایرخاطر نشان کرد: ‌صندوق بیمه اجتماعی عشایری و روستایی از سال 84 شکل گرفته و براساس مصوبه هیئت دولت قرار است ما در سه بخش به مشمولان و بیمه‌شدگان خدمات ارائه کنیم.

شیرزادی این خدمات را شامل مستمری دوران پیری و بازنشستگی برای جمعیت روستایی بیان کرد و ادامه داد: قبل از تشکیل صندوق این اقشار تولیدکننده زحمتکش هیچ‌گونه مزایا و مستمری را در ایام بازنشستگی و کهولت سن دریافت نمی‌کردند که با تشکیل این صندوق به راحتی می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی دومین تعهد را تعهد از کارافتادگی بیمه‌شدگان بیان کرد و یادآور شد: اگر بیمه شده‌ای بر اثر حادثه و یا بیماری توان 66 درصد کار را از دست بدهد با تشخیص کمیسیون پزشکی از کارافتاده تلقی شده و مشمول مزایای مستمری از کارافتادگی می‌شوند.

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیان کرد:‌ مستمری بازماندگان بیمه شده نیز سومین خدمات این صندوق است که به خانواده متوفی پرداخت می‌شود تا آنها از مزایای بیمه شده اصلی و مستمری ماهانه بهره‌مند شوند.

شیرزادی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری شامل بیمه درمان نیست بلکه مشمول بیمه بازنشستگی و اجتماعی است، گفت: هیچ‌گونه بحثی برای پیوستن این صندوق به سایر صندوق‌های بازنشستگی مطرح نیست.

این مسئول در مورد تجمیع فعالیت‌های بیمه‌ای آن هم در حوزه درمان افزود: حرکت خوبی است که دولت در قالب تشکیل بیمه سلامت پیگیری می‌کند که انتظار می‌رود با تجمیع شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای مردم به صورت یکسان از خدمات در این زمینه استفاده کنند.